CONTRACT CADRU
De comercializare a pachetelor de servicii de calatorie
Nr… din…
Partile contractante
Societatea Wens Tour SRL cu sediul in Bistrita, Pta Centrala nr.34, Jud. Bistrita Nasaud, tel. 0264590748/0264590749, fax 0264595755, numar de inregistrare la registrul comerţului J06/856/2008, cod de inregistrare fiscala RO9219790, cont bancar RO92RZBR0000060018019882, deschis la Raiffeisen Bank, titulara a licentei de turism 1558 pentru agentia: Wens Tour, Cluj Napoca, str. Clinicilor, nr. 39, reprezentata prin CALUSER MIHAELA, in calitate de Administrator, denumita in continuare AGENTIA
si
Calatorul/reprezentantul calatorului, domnul/doamna , domiciliat/domiciliata in , telefon , posesor/posesoare al/a buletinului/cartii de identitate seria , nr. , eliberat/eliberata de la data de ,
Au convenit la incheierea prezentului contract.
1. Obiectul contractului
Obiectul contractului il constituie vanzarea de catre Agenţie a pachetului de servicii turistice inscris in voucher, bilet de odihna, tratament, bilet de excursie, alt inscris anexat prezentului contract şi eliberarea documentelor de plata şi calatorie.
• Pachetul de servicii este organizat si vandut pe cont propriu de agentia WENS TOUR in calitate de agentie organizatoare;
• Pachetul de servicii este vandut de agentia WENS TOUR in calitate de agentie intermediara, in contul agentiei organizatoare Societatea __________________________ cu sediul in _______________________________________________________________, tel. ____________________, e-mail _______________________________, CUI _________________, J__/_________/____________, titulara a licentei de turism ________________, polita de asigurare emisa de __________________________________seria __________ nr _______________ privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/ sau a sumelor achitate de catre turisti.
2. Incheierea contractului
2.1. Contractul se incheie, dupa caz, in oricare din urmatoarele situaţii:
a) in momentul semnarii lui de catre calator sau prin acceptarea condiţiilor contractuale de servicii turistice, inclusiv in cazul celor achiziţionate la distanţa prin mijloace electronice;
b) in momentul eliberarii documentelor de calatorie (voucher, bilet de odihna şi/sau tratament, bilet de excursie etc.), inclusiv in format electronic, in cazul in care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a agenţiei de turism sau exista deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.
2.2. Contractul va cuprinde cerintele speciale ale calatorului pe care Agentia le-a acceptat.
2.3. In cazul in care prezentul contract este pus integral la dispoziţia calatorului sub forma de catalog, pliant, alte inscrisuri, site-ul Agenţiei sau alte mijloace de comunicare electronica (e- mail, fax etc.), obligaţia de informare a calatorului este considerata indeplinita prin inscrierea acestei informaţii in oricare dintre documentele de calatorie sau documentele fiscale furnizate de Agenţie, nefiind necesara incheierea in forma scrisa a contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv daca prezentul contract prezentat calatorului in modalitaţile prevazute mai sus conţine clauzele prevazute la art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie şi serviciile de calatorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative
2.4. Contractul inceteaza de drept odata cu finalizarea prestarii efective a pachetului de servicii turistice inscris in documentele de calatorie.
3. Pretul contractului si modalitati de plata
3.1. Preţul contractului este de şi se compune din costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenţiei şi TVA. Daca preţul nu este specificat in prezentul contract, atunci acesta este specificat in alte documente de calatorie, alte inscrisuri puse la dispoziţie calatorului, site-ul Agenţiei, alte mijloace de comunicare electronica şi/sau pe factura.
3.2. Modalitaţi de plata:
3.2.1. La incheierea contractului se percepe un avans de 30% din preţul stabilit sau, dupa caz, plata integrala a contravalorii pachetului de servicii turistice.
3.2.2. In cazul in care la incheierea contractului s-a perceput un avans, plata finala se va face astfel:
a) pentru serviciile turistice care necesita confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plata comunicate de Agenţie in scris sau alte mijloace de comunicare;
b) pentru serviciile turistice care nu necesita confirmare din partea prestatorilor, dupa cum urmeaza: conform termenelor de plata comunicate de Agenţie in scris sau alte mijloace de comunicare;
3.3. Plata serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua intr-o singura moneda, in valuta specificata in contract sau in RON la cursul de referinţa al BNR din ziua emiterii facturii.
4. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
4.1. Inainte de asumarea de catre calator a acestui contract privind pachetul de servicii de calatorie sau a oricarei oferte corespunzatoare, Wens Tour SRL a furnizat calatorului, informatiile standard prin intermediul Formularului cu informatii standard care potrivit dispozitiilor Ordonantei nr. 2/2018 reprezinta parte integranta a prezentului contract.
4.2. In cazul modificarii uneia dintre prevederile esenţiale ale contractului, cum ar fi: serviciile incluse in pachet, datele de calatorie, modificarea categoriei unitaţii de cazare, Agenţia are obligaţia de a informa turistul cu cel puţin 10 zile inainte de data inceperii calatoriei.
4.3. Agenţia poate modifica preţul contractului in sensul majorarii sau micşorarii, dupa caz, aratand totodata modul de calcul al majorarilor sau micşorarilor de preţ ale contractului şi numai daca modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, a redevenţelor şi a taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/imbarcare in porturi şi aeroporturi, a taxelor de turist ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat. Inainte de inceperea executarii pachetului, Agentia nu poate modifica in mod unilateral alte clauze ale contractului privind pachetul de servicii de calatorie decat cele legate de pret in conformitate cu prevederile privind modificarea pretului, cu exceptia cazului in care sunt indeplinite, in mod cumulativ, urmatoarele conditii:
a) Agentia si-a rezervat acest drept in contract;
b) modificarea este nesemnificativa;
c) Agentia il informeaza pe calator cu privire la modificare intr-un mod clar, inteligibil si bine evidentiat, pe un suport durabil
4.4. In cazul achiziţionarii unui pachet de servicii turistice avand in componenţa şi asigurarea transportului pe cale aeriana, transportatorul aerian, fara a cere acordul agenţiei de turism care deruleaza programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenţia nu este raspunzatoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o alta ora decat cea inscrisa in programul turistic. Pentru aceste intarzieri, compania aeriana este obligata sa asiste turiştii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune in materie de compensare şi de asistenţa a pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare şi anularii sau intarzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotararea Guvernului nr. 1.912/2006. Orice problema privind operarea zborului şi acţiunile adiacente acestuia intra in competenţa şi responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentand contractul intre pasager şi transportator. In cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.5. In situaţia achiziţionarii unui produs de tip croaziera, linia de croaziera poate modifica, din motive ce ţin de siguranţa navigarii, numarul cabinei şi locaţia acesteia pe punţi (o punte inferioara, una superioara, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabina de aceeaşi categorie ca cea rezervata iniţial, caz in care calatorul nu va fi despagubit in niciun mod avand in vedere ca este vorba de acelaşi tip de cabina ca şi cel rezervat.
4.6. Agentia de turism organizatoare este responsabila de buna executare a serviciilor de calatorie incluse in contractul privind pachetul de servicii de calatorie, indiferent daca aceste servicii urmeaza sa fie furnizate de aceasta sau de un alt furnizor de servicii de calatorie.
4.7. In cazul in care, inainte de inceperea executarii pachetului, Wens Tour SRL este constransa sa modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de calatorie prevazute in Formularul cu informatii standard, comunicat calatorului, sau nu poate indeplini cerintele speciale ale calatorului, sau va propune sa mareasca pretul pachetului cu mai mult de 8%, calatorul are posibilitatea ca, intr-un termen de 5 zile, sa accepte modificarea propusa sau sa inceteze contractul fara a plati vreo penalitate de incetare.
Preţurile stabilite in contract nu pot fi majorate, in niciun caz, in cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecarii.
4.8. Agentia are obligatia sa furnizeze in scris turistului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite in scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.), cu cel putin 7 zile inainte de data plecarii, urmatoarele informatii:
a) orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de turist in fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon si de fax, adrese e-mail ale reprezentantei locale a organizatorului si/sau a detailistului ori, in lipsa acestora, un numar de apel de urgenta care sa ii permita contactarea organizatorului si/sau a detailistului;
c) pentru calatoriile minorilor neinsotiti de parinti, informatii care sa permita parintilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazarii copilului.
4.9 Wens Tour SRL nu are dreptul sa solicite calatorului efectuarea platii finale cu mai mult de 5 zile inainte de data la care aceasta transmite calatorului documentele de calatorie in baza carora calatorul poate efectua serviciile de calatorie achizitionate.
4.10. Calatorul are obligatia de a informa, fara intarzieri nejustificate, in cel mult 24 de ore, Wens Tour SRL in legatura cu orice neconformitate pe care o constata pe parcursul executarii serviciului de calatorie inclus in prezentul contractul, tinand cont de circumstantele cazului.
4.11. In cazul in care unul din serviciile de calatorie nu se executa in conformitate cu contractul privind pachetul de servicii de calatorie, Wens Tour SRL, va remedia neconformitatea, cu exceptia unuia din urmatoarele cazuri:
a) neconformitatea nu poate fi remediata;
b) remedierea implica cheltuieli disproportionate, tinand cont de anvergura neconformitatii si de valoarea serviciilor de calatorie afectate.
4.12. Atunci cand o parte semnificativa din serviciile de calatorie nu poate fi executata astfel cum s-a convenit in contractul privind pachetul de servicii de calatorie, Wens Tour SRL va oferi, fara costuri suplimentare pentru calator, servicii alternative corespunzatoare pentru continuarea derularii contractului, pe cat posibil echivalente sau de mai buna calitate decat cele specificate in contract, inclusiv in cazul in care intoarcerea calatorului la locul de plecare nu este asigurata astfel cum s-a convenit. In cazul schimbarii cazarii, se considera a fi serviciu alternativ corespunzator pentru continuarea derularii pachetului oferirea cazarii in aceeasi localitate, in cea mai apropiata varianta fata de cea initiala.
4.13. In cazul in care serviciile alternative propuse, conform art. 4.11., au drept consecinta un pachet de o calitate mai scazuta decat cea specificata in contractul privind pachetul de servicii de calatorie, Wens Tour SRL va acorda calatorului o reducere adecvata a pretului.
4.14. Calatorul poate respinge serviciile alternative propuse conform art. 4.11. doar in cazul in care acestea nu sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit in contractul privind pachetul de servicii de calatorie sau reducerea de pret acordata este inadecvata.
4.15. In cazul in care neconformitatea afecteaza in mod substantial executarea pachetului, iar Wens Tour SRL a omis sa o remedieze intr-un termen rezonabil stabilit de catre calator, acesta poate inceta contractul privind pachetul de servicii de calatorie fara plata unei penalitati de incetare si, dupa caz, poate sa ceara, in conformitate cu art. 5.14.-5.16, reducerea pretului si/sau despagubiri
4.16. In masura in care este imposibil sa se asigure intoarcerea calatorului astfel cum s-a convenit in contractul privind pachetul de servicii de calatorie din cauza unor circumstante inevitabile si extraordinare, Agentia va suporta costul cazarii necesare, pe cat posibil de categorie echivalenta, pentru o perioada care nu depaseste trei nopti pe calator.
4.17. Agentia acorda asistenta adecvata fara intarzieri nejustificate calatorului aflat in dificultate, inclusiv in circumstantele prevazute la art.4.15., in special prin:
a) furnizarea de informatii corespunzatoare privind serviciile de sanatate, autoritatile locale si asistenta consulara;
b) efectuarea comunicarilor la distanta si sprijinirea calatorului in gasirea unor servicii de calatorie alternative.
4.18. Agentia are posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru o astfel de asistenta in cazul in care calatorul este cel care a provocat situatia de dificultate in mod intentionat sau din propria neglijenta. Comisionul nu depaseste in niciun caz costurile efective suportate de Agentie.
4.19. In cazul in care agentia nu a indeplinit cerintele in materie de informare cu privire la comisioanele, tarifele, penalitatile de incetare sau alte costuri suplimentare, inainte de incheierea contractului privind pachetul de servicii de calatorie, calatorul nu va suporta respectivele comisioane, tarife, penalitati de incetare sau alte costuri.
5. Drepturile şi obligaţiile calatorului
5.1. In cazul in care calatorul nu poate sa participe la calatoria turistica independent de motivele care stau la baza imposibilitaţii de participare, calatorul poate transfera contractul privind pachetul de servicii de calatorie unei persoane care indeplineste toate conditiile aplicabile contractului respectiv, dupa ce notifica Wens Tour SRL intr-un termen de minim 7 zile inainte de inceperea executarii pachetului, pe un suport durabil.
5.2. Persoana care transfera contractul privind pachetul de servicii de calatorie si persoana careia ii este transferat contractul raspund in solidar pentru achitarea soldului si a tuturor comisioanelor, tarifelor si altor costuri suplimentare generate de acest transfer.
5.3. Agentia va informa persoana care transfera contractul cu privire la costurile efective ale transferului.
5.4. Agentia va prezenta persoanei care transfera contractul dovezi cu privire la costurile suplimentare, comisioanele sau alte costuri generate de transferarea contractului privind pachetul de servicii de calatorie.
5.5. In cazul sejururilor de odihna şi/sau de tratament cu locul de desfaşurare in Romania, calatorul are obligaţia sa respecte urmatorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face, de regula, la ora 18,00 a zilei de intrare şi se termina, de regula, la ora 10,00 a zilei de ieşire inscrise pe documentele de calatorie (voucher, bilet de odihna şi/sau tratament, bilet de excursie etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spaţiilor de cazare pana cel tarziu la orele specificate mai sus cad in sarcina exclusiva a calatorului.
5.6. In cazul in care preţurile stabilite in contract sunt majorate cu peste 8%, indiferent de motivele majorarii, calatorul poate rezilia/denunţa unilateral contractul fara nicio obligaţie faţa de Agenţie, acesta avand dreptul la rambursarea imediata de catre Agenţie a sumelor platite, inclusiv comisionul.
5.7. Calatorul este obligat sa comunice optiunea sa Agenţiei, intr-un termen de 5 zile de la primirea inştiinţarii prevazute la cap. IV pct. 4.2.-4.3. privind modificarea prevederilor esenţiale ale contractului, putand opta pentru:
a) rezilierea/denunţarea unilaterala a contractului fara plata penalitaţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
5.8. In cazul in care calatorul decide sa participe la calatoria asupra careia s-au operat modificari in condiţiile cap. IV pct. 4.2.-4.3. se considera ca toate modificarile au fost acceptate şi calatorul nu poate solicita despagubiri ulterioare datorate modificarilor de acest tip.
5.9. In cazul in care inceteaza contractul privind pachetul de servicii de calatorie, calatorul poate accepta un alt pachet, atunci cand acesta este oferit de Agentie, daca este posibil, de o calitate echivalenta sau superioara.
5.10. Agentia va informa calatorul, fara intarzieri nejustificate si intr-un mod clar, inteligibil si bine evidentiat, pe un suport durabil, cu privire la:
a) modificarile propuse prevazute la art. 4.2.-4.3. si art. 4.7. si, dupa caz, si in conformitate cu art. 5.11. impactul acestora asupra pretului pachetului;
b) termenul in care calatorul trebuie sa informeze Agentia cu privire la decizia sa in temeiul art. 4.9;
c) consecintele lipsei reactiei calatorului in termenul prevazut la lit. b), cu respectarea prevederile legale in vigoare;
d) dupa caz, pachetul de substitutie oferit si pretul acestuia.
5.11. In cazul in care modificarile aduse contractului privind pachetul de servicii de calatorie prevazute la art. 4.2.-4.3. sau art. 4.7. au drept consecinta scaderea calitatii sau a costului pachetului, calatorul are dreptul la o reducere corespunzatoare a pretului.
5.12. In cazul in care contractul privind pachetul de servicii de calatorie este incetat in temeiul art. 4.2-4.3. si calatorul nu accepta un alt pachet, Wens Tour SRL va rambursa toate platile efectuate de catre sau pe seama calatorului, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data incetarii contractului, cu respectarea prevederilor privind reducerea pretului si acordarea de despagubiri.
5.13. In aplicarea art. 4.2.-4.3. se considera a fi modificare semnificativa inclusiv schimbarea locului de cazare. In acest caz se ofera calatorilor cea mai apropiata varianta din locatia respectiva de o calitate echivalenta sau superioara. Totodata, prin modificari semnificative se intelege schimbari importante aduse oricareia dintre principalele caracteristici ale serviciilor de calatorie:
• destinatia calatoriei, itinerariul si perioadele sejurului;
• mijloacele de transport, caracteristicile si categoriile acestora, locurile, datele si orele de plecare si de intoarcere, duratele si locurile opririlor intermediare si ale legaturilor de transport;
• locatia, principalele caracteristici si, dupa caz, categoria turistica a unitatilor de cazare conform normelor din tara de destinatie;
• serviciile de masa oferite;
• vizitele, excursiile sau alte servicii incluse in pretul total convenit al pachetului.
O modificare semnificativa este si imposibilitatea indeplinirii cerintelor speciale ale calatorului, pe care agentia de turism organizatoare le-a acceptat in prealabil.
5.14. Calatorul beneficiaza de o reducere corespunzatoare a pretului pentru orice perioada in care a existat o neconformitate, cu exceptia cazului in care Agentia dovedeste ca neconformitatea este imputabila calatorului.
5.15. Calatorul are dreptul sa primeasca despagubiri adecvate din partea Agentiei pentru orice daune pe care le sufera ca urmare a unei neconformitati. Despagubirea se acorda fara intarzieri nejustificate.
5.16. Calatorul nu are dreptul la despagubiri pentru daune in cazul in care Agentia dovedeste ca neconformitatea apare intr-una din urmatoarele situatii:
a) este imputabila calatorului;
b) este imputabila unei parti terte care nu are legatura cu furnizarea serviciilor de calatorie incluse in contractul privind pachetul de servicii de calatorie si este imprevizibila sau inevitabila;
c) este cauzata de circumstante inevitabile si extraordinare.
5.17. Calatorul poate inceta contractul privind pachetul de servicii de calatorie in orice moment inainte de inceperea executarii pachetului. In cazul in care calatorul inceteaza contractul privind pachetul de servicii de calatorie, acesta poate fi obligat sa plateasca Agentiei o penalitate de incetare adecvata si justificabila.
5.18. In contractul privind pachetul de servicii de calatorie pot fi prevazute penalitati de incetare standardizate rezonabile, in functie de momentul incetarii contractului inainte de inceperea executarii pachetului, precum si de economiile de costuri si de veniturile prevazute, generate de executarea alternativa a serviciilor de calatorie. In absenta unor penalitati de incetare standardizate, valoarea penalitatii de incetare corespunde pretului pachetului, din care se scad economiile de costuri si veniturile generate de executarea alternativa a serviciilor de calatorie. La cererea calatorului, Agentia va prezinta o justificare pentru cuantumul penalitatilor de incetare.
5.19. Prin exceptie de la art. 5.17., calatorul are dreptul sa inceteze contractul privind pachetul de servicii de calatorie inainte de inceperea executarii pachetului, fara a plati vreo penalitate de incetare in cazul unor circumstante inevitabile si extraordinare care se produc la locul de destinatie sau in vecinatatea imediata a acestuia si care afecteaza in mod semnificativ executarea pachetului sau care afecteaza semnificativ transportul pasagerilor la destinatie.
5.20. In cazul incetarii contractului privind pachetul de servicii de calatorie, in conditiile art. 5.19, calatorul are dreptul la o rambursare completa a oricarei plati efectuate pentru pachet, dar nu are dreptul la vreo despagubire suplimentara.
5.21. Agentia poate inceta contractul privind pachetul de servicii de calatorie si poate oferi calatorului rambursarea completa a tuturor platilor efectuate pentru pachet, dar nu este raspunzatoare pentru plata unor despagubiri suplimentare, in unul dintre urmatoarele cazuri:
a) numarul de persoane inscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai mic decat numarul minim stabilit in contract, iar Agentia il instiinteaza pe calator cu privire la incetarea contractului in termenul stabilit in contract, dar nu mai tarziu de:
(i) 20 de zile inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza mai mult de sase zile;
(ii) sapte zile inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza intre doua si sase zile;
(iii) 48 de ore inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza mai putin de doua zile;
b) Agentia nu poate executa contractul din cauza unor circumstante inevitabile si extraordinare si instiinteaza calatorul cu privire la incetarea contractului, fara intarziere si inainte de inceperea executarii pachetului.
5.22. Agentia va efectua orice rambursare necesara in temeiul art. 5.19 – 5.21. sau, dupa caz, conform art. 5.17., va rambursa orice plati efectuate de catre sau pe seama calatorului pentru pachetul respectiv, din care se va scadea penalitatea de incetare corespunzatoare. Aceste restituiri sau rambursari se vor efectua catre calator fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la incetarea contractului privind pachetul de servicii de calatorie.
5.23. Calatorul are dreptul sa rezilieze/denunţe unilateral in orice moment, in tot sau in parte, contractul, iar in cazul in care rezilierea/denunţarea unilaterala ii este imputabila este obligat sa despagubeasca Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor cap. VI, cu excepţia cazurilor de forţa majora definite conform legii. Despagubirea se poate ridica la maximul preţului pachetului de servicii turistice contractat.
5.24. In cazul in care calatorul alege sa se mute la un alt hotel decat cel contractat iniţial şi achitat, responsabilitatea financiara a renunţarii ii aparţine. Agenţia va rezolva cerinţele calatorului in limita posibilitaţilor, eventualele diferenţe de preţ urmand a fi suportate de catre calator.
Daca calatorul solicita nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricarora dintre servicii, aceasta echivaleaza cu rezilierea/denunţarea unilaterala a contractului, cu aplicarea penalitaţilor prevazute la cap. VI la momentul respectiv şi incheierea unui nou contract.
5.25. Calatorul este obligat sa achite la recepţia unitaţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubritate, precum şi alte taxe locale, fara a putea pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
5.26. Calatorul este obligat sa prezinte la recepţia unitaţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de calatorie eliberat de Agenţie (voucher, bilet de odihna şi/sau de tratament etc.), in vederea acordarii serviciilor turistice. In cazul in care calatorul beneficiaza de bilete de odihna şi tratament, este obligat sa prezinte la recepţia unitaţii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie şi dovada plaţii contribuţiilor pentru asigurari sociale, la zi.
5.27. Calatorul ia la cunoştinţa ca serviciile pe care le achiziţioneaza fara ca acestea sa faca parte din contractul cu agenţia de turism sunt in stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislaţia ţarii de destinaţie, iar agenţia de turism nu are nicio responsabilitate asupra prestaţiilor in cauza.
5.28. Daca pentru efectuarea calatoriei este necesara indeplinirea de catre calator a unor formalitaţi suplimentare (de exemplu, calatoria impreuna cu minori, situaţia in care numele calatorului este schimbat ca urmare a casatoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligaţia de a indeplini toate cerinţele legale. Pentru o informare optima, Agenţia recomanda şi consultarea site-ului Poliţiei de Frontiera. In cazul in care calatorul nu işi respecta obligaţia de a se informa cu privire la formalitaţile suplimentare necesare in vederea efectuarii calatoriei care nu sunt in sarcina Agenţiei (de exemplu, in cazul calatoriei cu minori, imputernicire din partea parintelui sau reprezentantului legal ce nu il insoţeşte sau orice alte documente suplimentare – enumerarea fiind exemplificativa), Agenţia este exonerata de orice raspundere in cazul imposibilitaţii efectuarii calatoriei.
5.29. Agenţia de turism recomanda calatorilor contactarea acesteia cu 24 de ore inainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de imbarcare (orar de zbor, loc de imbarcare etc.).
5.30. In cazul in care o singura persoana angajeaza servicii pentru un numar mai mare de calatori, condiţiile contractuale se extind in mod automat asupra intregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.31. Calatorul este obligat sa foloseasca mijloacele de transport, camera de hotel şi bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Agenţia nu se face vinovata de eventualele pagube produse sau vatamari suferite de calator ca urmare a nerespectarii acestui alineat.
5.32. Calatorul are obligaţia sa respecte locul, data şi ora plecarii atat la dus, cat şi la intors, precum şi locurile, datele şi orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile şi daunele produse ca urmare a nerespectarii de catre calator a prevederilor privind locurile de intalnire şi orarele vor fi suportate de catre acesta.
5.33. In cazul in care calatorul care a intrat pe teritoriul statului in care se realizeaza pachetul de servicii turistice refuza sa se mai intoarca in Romania şi autoritaţile din ţara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, calatorul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5.34. Pentru minorii neinsotiti, se vor oferi informatii Agentiei, care sa permita contactul acesteia din urma direct cu minorul sau cu persoana responsabila de acesta.
6. Renunţari, penalizari, despagubiri
6.1. In cazul in care calatorul renunţa din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datoreaza Agenţiei penalizari dupa cum urmeaza:
6.1.1. In cazul serviciilor turistice externe, penalizarile sunt de:
a) 50% din preţul pachetului de servicii, daca renunţarea se face cu mai mult de 30 zile calendaristice inainte de data plecarii;
b) 80% din preţul pachetului de servicii, daca renunţarea se face in intervalul de 16-29 zile calendaristice inainte de data plecarii;
c) 100% din preţul pachetului de servicii, daca renunţarea se face intr-un interval mai mic de 16 zile calendaristice inainte de plecare sau prin neprezentarea la program;
d) 100% din preţul pachetului de servicii, in cazul in care calatorul a achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul programelor speciale de tip Early Booking, Black Friday, Last minute, sau alte programe similare indiferent de data la care calatorul solicita renunţarea.
6.1.2. In cazul serviciilor turistice interne, penalizarile sunt de:
a) 50% din preţul pachetului de servicii, daca renunţarea se face cu mai mult de 30 zile calendaristice inainte de data plecarii;
b) 80% din preţul pachetului de servicii, daca renunţarea se face in intervalul de 16-29 zile calendaristice inainte de data plecarii;
c) 100% din preţul pachetului de servicii, daca renunţarea se face intr-un interval mai mic de 16 zile calendaristice inainte de plecare sau prin neprezentarea la program;
d) 100% din preţul pachetului de servicii, in cazul in care calatorul a achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul programelor speciale de tip Early Booking, Black Friday, Last minute, sau alte programe similare indiferent de data la care calatorul solicita renunţarea.
6.2. In cazul in care calatorul care a contractat un pachet de servicii turistice cu Agenţia şi a achitat un avans nu se prezinta in termenul comunicat in scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plata, contractul se considera reziliat de drept, iar Agenţia are dreptul de a anula rezervarile efectuate in beneficiul calatorului cu reţinerea penalizarilor prevazute la pct. 6.1.
6.3. Pentru biletele de odihna şi/sau de tratament cumparate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai in baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.
6.4. In cazul in care o ambasada refuza sa acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, calatorului i se vor reţine toate taxele datorate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.5. Penalizarile echivalente cu cele indicate la pct. 6.1.1 lit. c) sau d), respectiv 6.1.2 lit. b) sau c) se aplica şi in cazul in care calatorul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinaţie, daca nu poate pleca in calatorie pentru ca documentele personale necesare in vederea efectuarii calatoriei nu sunt conforme normelor legale sau este in imposibilitatea de a parasi teritoriului ţarii, din alte motive ce ţin de persoana acestuia.
6.6. Calatorul trebuie sa depuna in scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice la Agenţia la care a achitat serviciile. In caz contrar, cererea de renunţare nu este luata in considerare.
6.7. Agenţia va acorda despagubiri in funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract.
6.8. Agenţia nu raspunde in situaţii de greva, conflicte politice şi de razboi, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou internaţional, precum şi in cazul in care companiile aeriene stabilesc limite de raspundere. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile niciunei parţi se considera situaţii de forţa majora şi exonereaza de raspundere Agenţia.
6.9. Toate sumele menţionate la pct. 6.1, 6.2, 6.4 şi 6.5 se vor reţine de catre Agenţie din avansul sau preţul total al pachetului de servicii turistice achitat de calator, fara a fi necesara intervenţia instanţelor de judecata.
7. Reclamaţii
7.1. In cazul in care calatorul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a intocmi o sesizare in scris la faţa locului, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atat reprezentantului Agenţiei, cat şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanţilor locali ai turoperatorului).
Datele de contact ale Agenţiei Wens Tour SRL sunt:
Telefon: 0264590748
Fax: 0264595755
E-mail: office@wens.ro
7.2. Atat Agenţia, cat şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizarii. In cazul in care sesizarea nu este soluţionata sau este soluţionata parţial, calatorul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie in scris, in termen de maximum 5 zile calendaristice de la incheierea calatoriei, Agenţia urmand ca, in termen de 30 de zile calendaristice, sa comunice calatorului despagubirile care i se cuvin, dupa caz.
8. Asigurari
8.1. Calatorul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, in cazul insolvabilitaţii sau falimentului Agenţiei, la Societatea de Asigurare cu sediul in , str. nr. , telefon , fax , email office@omniasig.ro Polita de asigurare nr. , este afişata pe pagina web a agenţiei de turism Wens Tour SRL (cu indicarea adresei web: http://www.wens.ro )
8.2. Condiţiile in care calatorul va fi despagubit de catre societatea de asigurare sunt:
8.2.1. In cazul in care Agenţia nu efectueaza repatrierea calatorului, acesta are obligaţia de a anunţa imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. In aceasta situaţie societatea de asigurare nu are obligaţia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa dupa intoarcerea calatorului in Romania, in condiţiile poliţei de asigurare incheiate intre Agenţie şi societatea de asigurare.
8.2.2. In cazul in care calatorul solicita Agenţiei contravaloarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie sa trimita documentele justificative catre Agenţie prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Calatorul are obligaţia sa pastreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Calatorul poate solicita Agenţiei rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data incheierii derularii pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
8.2.3. Calatorul are obligaţia de a notifica societaţii de asigurare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in legatura cu solicitarea adresata Agenţiei privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmarii de primire prevazute la pct. 8.2.2.
8.2.4. In cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre Agenţie, calatorul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
8.2.5. In termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, calatorul are obligaţia de a transmite societaţii de asigurare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insoţita de documentele justificative.
8.2.6. Documentele justificative constau in principal in:
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmarile de primire precizate la pct. 8.2.2, 8.2.3 şi 8.2.5;
c) fotocopiile de pe documentele de plata a avansului (chitanţe, ordine de plata etc.), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de calator;
d) fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, in cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere. Societatea de asigurare are dreptul sa solicite calatorului şi alte documente justificative.
8.2.7. Despagubirea nu poate depaşi suma achitata de calator in contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice şi nici sumele necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
8.2.8. Despagubirea va fi platita in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de catre societatea de asigurare a documentelor justificative de la calator.
8.2.9. In cazul in care, dupa plata despagubirii, Agenţia plateşte debitul catre calator, acesta are obligaţia de a restitui asiguratorului despagubirea primita, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la data primirii de la Agenţie a sumelor reprezentand debitul.
8.2.10. Facultativ, calatorul are posibilitatea incheierii unui contract de asigurare, care sa acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţa care sa acopere taxele de repatriere in caz de accidente, de boala sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinaţie ori a unei asigurari storno sau altor tipuri de asigurari de calatorie. Agenţia recomanda incheierea unei asigurari storno pentru acoperirea eventualelor penalitaţi de anulare. Calatorul se poate informa in agenţii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putand fi incheiata in agenţia de turism de unde acesta a achiziţionat pachetul de servicii turistice, daca Agenţia ofera acest tip de serviciu.
8.3. Agenţia nu se face vinovata de eventuala nerespectare a obligaţiilor stipulate in poliţele de asigurare contractate prin intermediul Agenţiei, deoarece aceasta este doar intermediar intre calator şi asigurator.
9. Documentele contractului se constituie ca anexa la acesta şi sunt urmatoarele:
a) voucherul, biletul de odihna/tratament, biletul de excursie, bonul de comanda, dupa caz;
b) programul turistic, in cazul acţiunilor turistice;
c) cataloage/pliante/oferte/alte inscrisuri/etc. ale Agenţiei puse la dispoziţia calatorului, in format tiparit sau pe suport electronic.
10. Incetarea contractului privind pachetul de servicii de calatorie şi dreptul de retragere inainte de inceperea executarii pachetului
10.1. Calatorul poate inceta contractul privind pachetul de servicii de calatorie in orice moment inainte de inceperea executarii pachetului. In cazul in care calatorul inceteaza contractul privind pachetul de servicii de calatorie, acesta poate fi obligat sa plateasca agenţiei de turism organizatoare o penalitate de incetare adecvata şi justificabila, in conformitate cu art. 5.17.
10.2. In contractul privind pachetul de servicii de calatorie pot fi prevazute penalitaţi de incetare standardizate rezonabile, in funcţie de momentul incetarii contractului inainte de inceperea executarii pachetului, precum şi de economiile de costuri şi de veniturile prevazute, generate de executarea alternativa a serviciilor de calatorie. In absenţa unor penalitaţi de incetare standardizate, valoarea penalitaţii de incetare corespunde preţului pachetului, din care se scad economiile de costuri şi veniturile generate de executarea alternativa a serviciilor de calatorie. La cererea calatorului, Agentia prezinta o justificare pentru cuantumul penalitaţilor de incetare.
10.3. Prin excepţie de la art. 10.1., calatorul are dreptul sa inceteze contractul privind pachetul de servicii de calatorie inainte de inceperea executarii pachetului, fara a plati vreo penalitate de incetare in cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare care se produc la locul de destinaţie sau in vecinatatea imediata a acestuia şi care afecteaza in mod semnificativ executarea pachetului sau care afecteaza semnificativ transportul pasagerilor la destinaţie.
10.4. In cazul incetarii contractului privind pachetul de servicii de calatorie, in condiţiile art. 10.3., calatorul are dreptul la o rambursare completa a oricarei plaţi efectuate pentru pachet, dar nu are dreptul la vreo despagubire suplimentara.
10.5. In conditiile prevazute la art. 5.21.
10.6. Agenţia efectueaza orice rambursare necesara in temeiul art. 10.3. – 10.5. sau, dupa caz, conform art. 10.1., ramburseaza orice plaţi efectuate de catre sau pe seama calatorului pentru pachetul respectiv, din care se scade penalitatea de incetare corespunzatoare. Aceste restituiri sau rambursari se efectueaza catre calator fara intarzieri nejustificate şi, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la incetarea contractului privind pachetul de servicii de calatorie.
10.7. Contractul inceteaza de drept odata cu finalizarea prestarii efective a pachetului de servicii turistice inscris in documentele de calatorie.
11. Dispozitii finale
11.1. Prezentul contract a fost incheiat in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte.
11.2. Comercializarea pachetelor de servicii de calatorie şi serviciile de calatorie asociate, se va face in conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2018, republicata.
11.3. Toate unitaţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt clasificate de catre organismele abilitate ale ţarilor de destinaţie, conform procedurilor interne şi normativelor locale, acolo unde acestea exista, care difera de la o ţara la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.
11.4. Calatorul declara ca Agenţia de turism l-a informat complet cu privire la condiţiile de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie şi serviciile de calatorie asociate, in conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2018. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice, inclusiv in cazul celor achiziţionate la distanţa prin mijloace electronice, calatorul işi exprima acordul şi luarea la cunoştinţa cu privire la condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii turistice, in conformitate cu oferta agenţiei de turism.
11.5. Litigiile aparute intre parţi se rezolva pe cale amiabila, in caz contrar parţile inţeleg sa se adreseze instanţelor de judecata competente din Cluj Napoca.
11.6. Contractul va fi interpretat conform legilor din Romania.
12. Procedura de solutionare alternativa a litigiilor (“SAL”)
12.1. Solutionarea alternativa a litigiilor (“SAL”) reprezinta un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se ofera posibilitatea de solutionare a litigiilor pe care le pot avea cu comerciantii, atunci cand se confrunta cu o problema legata de achizitionarea unui produs sau a unui serviciu.
Astfel, reclamatiilor impotriva comerciantilor sunt prezentate voluntar de catre consumatori, urmand a fi solutionate intr-un mod independent, impartial, transparent, rapid si echitabil.
12.2. Directia de solutionare alternativa a litigiilor (Directia SAL) din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (“ANPC”), are competenta sa solutioneze alternativ litigii nationale si transfrontaliere izvorate din contractele de vanzari sau din contractele de prestari servicii incheiate cu un comerciant care desfasoara activitati in Romania, in sectoarele de activitate in care ANPC este competenta.
12.3. Cererea de aplicare SAL, Lista de consilieri SAL, Procedura SAL si legislatia aplicabila poate fi consultata aici.
13. Prelucrarea datelor cu caracter personal
13.1. Datele cu caracter personal prelucrate de AGENTIE
Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezinta orice operatiune sau set de operatiuni, care se efectueaza asupra datelor dumneavoastra cu caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum ar fi: colectarea, inregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispozitie in orice alt mod, alinierea sau combinarea, restrictionarea, blocarea, arhivarea, stergerea sau distrugerea datelor.
In contextul rezervarii, intermedierii, ofertarii si comercializarii serviciilor si/sau pachetelor de servicii de calatorie, altor servicii turistice, evenimente culturale/sportive sau de alta natura, servicii de agrement sau calatorii de afaceri comercializate de catre AGENTIE, si al mentinerii/dezvoltarii raporturilor comerciale/contractuale cu dumneavoastra, va putem solicita anumite date cu caracter personal.
In acest sens, AGENTIA poate prelucra, printre altele, urmatoarele date cu caracter personal: nume, prenume, numar telefon, adresa domiciliu, adresa de e-mail, serie si nr. carte de identitate, serie si nr. pasaport, CNP, data nasterii, varsta copiilor, locul de munca, numele companiei (daca este aplicabil), numarul de inregistrare TVA (daca este cazul).
13.2. Persoanele vizate
Persoanele vizate, ale caror date pot fi prelucrate de catre AGENTIE, exclusiv in scopul mai jos mentionat sunteti dumneavoastra, in calitate de calatori/turisti/beneficiari ai serviciilor de calatorie sau turistice, reprezentanti/imputerniciti/persoane de contact de afaceri (parteneri de afaceri sau contractuali, etc.) din cadrul companiilor sau institutiilor/autoritatilor publice.
13.3. Scopurile colectarii datelor cu caracter personal
Prelucram datele dumneavoastra cu caracter personal doar in urmatorele scopuri:
• Rezervarea, intermedierea, ofertarea si/sau comercializarea serviciilor si/sau pachetelor de servicii de calatorie, altor servicii turistice, evenimente culturale/sportive sau de alta natura, servicii de agrement sau calatorii de afaceri, executarea contractelor – respectiv in vederea indeplinirii obligatiilor contractuale pe care ni le asumam fata de dvs.;
• In vederea indeplinirii obligatiilor legale stabilite in sarcina noastra.
13.4. AGENTIA va considera toate informatiile colectate de la dumneavoastra ca fiind confidentiale si nu le va partaja cu terti (cu exceptia turoperatorilor, unitatilor de cazare, transportatorilor, altor persoane fizice si/sau juridice implicate in prestarea serviciilor si/sau pachetelor de servicii de calatorie, altor servicii turistice, evenimentelor culturale/sportive sau de alta natura, serviciilor de agrement sau calatoriilor de afaceri rezervate sau achizitionate de dumneavoastra, respectiv partenerilor de afaceri ai AGENTIEI, inclusiv partenerilor din afara Uniunii Europene, in cazul in care fara partajarea datelor dumneavoastra nu ati putea beneficia de toate aceste servicii mentionate mai sus) fara consimtamantul dumneavoastra expres si anterior.
13.5. Destinatarii datelor dumneavoastra cu caracter personal
Destinatarii datelor inseamna orice persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentie sau alt organism careia (caruia) ii sunt divulgate datele dvs. cu caracter personal, precum cele precizate mai jos, dar fara a se limita la: tur-operatori, unitati de cazare, transportatori, alte persoane fizice si/sau juridice implicate in prestarea serviciilor si/sau pachetelor de servicii de calatorie, a altor servicii turistice, desfasurarea evenimentelor culturale/sportive sau de alta natura, serviciilor de agrement sau calatoriilor de afaceri, autoritati publice centrale si locale, autoritati judecatoresti, politie, parchet (in limitele prevederilor legale si/sau ca urmare a unor cereri intemeiate si expres formulate), etc.
Confidentialitatea datelor cu caracter personal va fi asigurata de catre AGENTIE si nu vor fi furnizate catre alti terti in afara celor mentionati in prezentul document.
13.6. Durata prelucrarii datelor cu caracter personal
In vederea realizarii scopului mentionat, AGENTIA va prelucra datele dumneavoastra cu caracter personal pe toata perioada de desfasurare a activitatilor AGENTIEI, pana in momentul in care dumneavoastra sau reprezentantul legal/imputernicit al dvs., veti exercita dreptul de opozitie/ de stergere (cu exceptia situatiei in care AGENTIA prelucreaza datele in baza unei obligatii legale sau justifica un interes legitim). Ulterior incheierii operatiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal, in scopul pentru care au fost colectate, daca dumneavoastra sau reprezentantul legal/imputernicit nu veti exercita dreptul de opozitie/de stergere, conform legii, aceste date vor fi arhivate de catre AGENTIE pe durata de timp prevazuta in procedurile interne ale AGENTIEI si/sau vor fi distruse.
13.7. Drepturile persoanelor vizate
In relatia cu AGENTIA, dumneavoastra beneficiati conform prevederilor legale aplicabile de urmatoarele drepturi: dreptul de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul de stergere a datelor, dreptul la restrictionarea prelucrarii, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opozitie si procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri.
Dreptul de a fi informat inseamna ca aveti dreptul de a fi informat cu privire la modul in care datele dvs. sunt prelucrate si motivul prelucrarii.
Dreptul de acces inseamna ca aveti dreptul de a obtine o confirmare din partea noastra ca prelucram sau nu datele cu caracter personal care va privesc si, in caz afirmativ, acces la datele respective si la informatii privind modalitatea in care sunt prelucrate datele.
Dreptul la portabilitatea datelor se refera la dreptul de a primi datele personale intr-un format structurat, utilizat in mod curent si care poate fi citit automat si la dreptul ca aceste date sa fie transmise direct altui operator, daca acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic.
Dreptul la opozitie paza dreptul de a va opune prelucrarii datelor personale atunci cand prelucrarea este necesara pentru indeplinirea unei sarcini care serveste unui interes public sau cand are in vedere un interes legitim al operatorului. Atunci cand prelucrarea datelor cu caracter personal are drept scop marketingul direct, aveti dreptul de a va opune prelucrarii in orice moment, in mod gratuit si fara nicio justificare, utilizand, daca este cazul, functia de dezabonare inclusa in materialele de marketing.
Dreptul la rectificare se refera la corectarea, fara intarzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal inexacte. Rectificarea va fi comunicata fiecarui destinatar la care au fost transmise datele, cu exceptia cazului in care acest lucru se dovedeste imposibil sau presupune eforturi disproportionate.
Dreptul la stergerea datelor („dreptul de a fi uitat”) inseamna ca aveti dreptul de a solicita sa va stergem datele cu caracter personal, fara intarzieri nejustificate, in cazul in care se aplica unul dintre urmatoarele motive: acestea nu mai sunt necesare pentru indeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; va retrageti consimtamantul si nu exista niciun alt temei juridic pentru prelucrare; va opuneti prelucrarii si nu exista motive legitime care sa prevaleze; datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; datele cu caracter personal trebuie sterse pentru respectarea unei obligatii legale; datele cu caracter personal au fost colectate in legatura cu oferirea de servicii ale societatii informationale.
Dreptul la restrictionarea prelucrarii poate fi exercitat in cazul in care persoana contesta exactitatea datelor, pe o perioada care ne permite verificarea corectitudinii datelor; prelucrarea este ilegala, iar persoana se opune stergerii datelor cu caracter personal, solicitand in schimb restrictionarea; in cazul in care AGENTIA nu mai are nevoie de datele cu caracter personal in scopul prelucrarii, dar persoana i le solicita pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta; in cazul in care persoana s-a opus prelucrarii pentru intervalul de timp in care se verifica daca drepturile legitime ale operatorului prevaleaza asupra celor ale persoanei respective.
Drepturi legate de procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri. Persoana vizata are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizata sau o afecteaza in mod similar intr-o masura semnificativa. Prevederile mentionate nu se aplica in cazul in care decizia:
1. este necesara pentru incheierea sau executarea unui contract intre persoana vizata si un operator de date;
2. este autorizata prin dreptul Uniunii sau dreptul intern care se aplica operatorului si care prevede, de asemenea, masuri corespunzatoare pentru protejarea drepturilor, libertatilor si intereselor legitime ale persoanei vizate; sau
3. are la baza consimtamantul explicit al persoanei vizate.
In cazul in care, dumneavoastra, direct sau prin reprezentant, va exercitati drepturile mentionate mai sus, in mod vadit nefondat, nejustificat sau excesiv, in special din cauza caracterului repetitiv, AGENTIA poate:
• fie sa perceapa o taxa rezonabila, tinand cont de costurile administrative pentru furnizarea informatiilor sau a comunicarii, sau pentru luarea masurilor solicitate;
• fie sa refuze sa dea curs cererii.
De asemenea, dumneavoastra va este recunoscut dreptul de a depune o plangere in fata unei autoritati de supraveghere si de a introduce o cale de atac judiciara. In acest scop, in Romania, autoritatea de supraveghere este: www. dataprotection.ro
13.8. Exercitarea drepturilor dumneavoastra
Pentru exercitarea acestor drepturi va puteti adresa Agentiei prin transmiterea unei cereri scrise, datate si semnate la adresa: Str. Republicii, nr.10, 4000015, Cluj Napoca sau prin transmiterea unui e-mail catre protectiedate@wens.ro.
13.9. Prin semnarea prezentului contract, dumneavoastra confirmati ca ati citit, ati fost informat(a) corect, complet, ati luat cunostinta de continutul acestui document, il intelegeti pe deplin si sunteti de acord cu:
– faptul ca prelucrarea datelor cu caracter personal, astfel cum este specificata in legislatia in vigoare si in prezentul document va fi efectuata in scopul rezervarii, intermedierii, ofertarii si/sau comercializarii serviciilor si/sau pachetelor de servicii de calatorie, altor servicii turistice, desfasurarii evenimentelor culturale/sportive sau de alta natura, serviciilor de agrement sau calatoriilor de afaceri;
– faptul ca AGENTIA va prelucra datele dumneavoastra personale doar in masura in care acest demers este necesar scopului mentionat in prezentul document, cu respectarea masurilor legale de securitate si confidentialitate a datelor.
Pentru detalii privind prelucrarea datelor cu caracter personal de catre AGENTIE puteti accesa site-ul http://wens.ro/, sectiunea Politica de confidentialitate.
13.10 CONSIMŢAMANTUL PARENTAL IN CONTEXTUL PRELUCRARII DATELOR CU CARACTER PERSONAL ALE MINORILOR (se va completa doar daca vor exista minori – beneficiari indirecti ai serviciilor contractate)
Subsemnatul(a), ………………………………………………………………………………., (nume – prenume: parinte / reprezentant legal / imputernicit al reprezentantilor legali), in calitate de …………………………………………………………………………………………………………… (parinte / reprezentant legal / imputernicit al reprezentantilor legali) al minorului / minorilor ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… in varsta de ………………………………… ani, prin prezenta consimt in numele sau (lor) ca AGENTIA sa poata prelucra datele cu caracter personal legate de numele si varsta minorului(lor), serie si numar pasaport / carte de identitate, in scopul rezervarii / comercializarii pachetelor turistice / biletelor de avion al caror beneficiar direct sau indirect va fi minorul.
Prin semnarea prezentului contract confirm ca am citit, am fost informat(a) corect, complet, am luat cunostinta si inteleg pe deplin drepturile de care beneficiez privind protectia atat a datelor personale proprii, cat si protectia datelor personale ale minorului.
Numarul de telefon de urgenta care permite calatorului sa contacteze Agentia rapid si eficient este 0264590748/6/9.
Agentia, Calator,
Denumirea Numele
Reprezentantul Prenumele